preskoči na sadržaj

Srednja škola Ivana Trnskoga Hrvatska Kostajnica

Login
Brojač posjeta
Ispis statistike od 3. 10. 2016.

Ukupno: 155073
Virtualna šetnja školom

Klikom na sliku možete virtualno prošetati našom školom i putem interaktivnih točki upoznati zanimanja koja obrazujemo.... 

Srednja škola Ivana Trnskoga nalazi se u Hrvatskoj Kostajnici u ulici Hrvatskih branitelja br. 14., neposredno uz Osnovnu školu Davorina Trstenjaka, te sa sportskom dvoranom čini jedan arhitektonski kompleks. Škola se nalazi sjeverno od glavne gradske prometnice u relativno mirnom dijelu grada. Zgrada je okružena zelenim površinama, koje su kultivirane.

Obrazovna područja - programi i trajanje obrazovanja:

trogodišnji program:                                     stolar (klasični model) i

četverogodišnji programi:                            opća gimnazija,

                                                                       ekonomist

                                                                      šumarski tehničar

 

Europski tjedan strukovnog obrazovanja

 

Kalendar
« Lipanj 2022 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Naša frankfurtska avantura
Autor: Branka Ljepoja, 29. 3. 2022.

U okviru Erasmus+ projekta „Time to change“, učenici Srednje škole Ivana Trnskoga iz Hrvatske Kostajnice su u razdoblju između 22. siječnja i 6. veljače 2022. godine posjetili Frankfurt na Majni. U projektu je sudjelovalo dvadesetero učenika drugog, trećeg i četvrtog razreda, šesnaestero ekonomista i četvero šumara, u pratnji profesora Mate Jukića te pedagoga Matije Koškija. Projekt je realiziran u suradnji s Hrvatskim gospodarskim savezom iz Frankfurta...


Tijekom dva tjedna provedena u najvećem gradu savezne pokrajine Hessen, učenici su imali prilike upoznati sve ljepote ovog europskog bankarskog sjedišta. Naravno, svrha posjeta nije bila upoznavanje ljepota ove njemačke metropole već praktičnim radom povezati školsku teoriju s praksom. Naime, kako bi se učenici pobliže upoznali s vlastitom strukom kroz stručnu praksu, svakom učeniku je bila dodijeljena jedna tvrtka koja obavlja djelatnost za koju se učenik obrazuje. Obveza svakog sudionika programa bila je provesti dva radna tjedna u pravom radnom okruženju izvršavajući poslove usko vezane uz zanimanje za koje se učenik obrazuje.

Unatoč tome što odvajanje od roditelja i snalaženje u novom nepoznatom multikulturalnom okruženju na stranom jeziku nije bilo lako, učenici su pokazali otpornost na stresne situacije. Također, učenici su unaprijedili svoju komunikativnost, znanje stranih jezika kao i stručne vještine što i jesu osnovni ciljevi Erasmus+ projekta „Time to change“. Veliki interes drugih učenika za sudjelovanje u sličnim projektima potaknuo je projektni tim škole na izradu novog projektnog prijedloga koji, osim kratkotrajne dvotjedne mobilnosti, obuhvaća i dugotrajnu tromjesečnu mobilnost za učenike koji će ove godine završiti srednjoškolsko obrazovanje. Nadaju se da će ovakvi i slični projekti postati ustaljena praksa koja će dovesti nove učenike u školske strukovne programe: ekonomski, stolarski i šumarski.

O boravku u Frankfurtu najbolje svjedoče izjave samih sudionika koje možete pročitati u nastavku…

 

Anđelina, ekonomistica, 2. razred

„Za mene je praksa bila jako zanimljivo iskustvo. Odlazak u stranu zemlji nije bio lak, ali uz poznavanje engleskog jezika lako sam se snašla. Mentori su bili jako ljubazni i dragi, uvijek su bili tu za mene ako sam imala kakvo pitanje i ako nešto nisam razumjela. Radila sam u tvrtki OPREMA PIT d.o.o. Naučila sam kako se vodi blagajna, šalje fax i zbrajaju troškovi. Osim toga, radila sam i neke administrativne poslove. Naučila sam kako pravilno rasporediti vrijeme i kako biti organizirana. Frankfurt mi se jako svidio zbog svoje dobre organiziranosti javnog prijevoza i velikog izbora zabavnih i poučnih mjesta koja se mogu posjetiti. Putovanje avionom je bila moja želja, a sada sam ju zahvaljujući ovoj praksi i ostvarila.“

 

Elena, ekonomistica, 3. razred

“Stručna praksa u Njemačkoj za mene osobno je bila veliki izazov. Pomalo preplašena, a ipak znatiželjna, odlučila sam okušati sreću i prijaviti se na ovaj projekt. Samo putovanje avionom, boravak u stranom okruženju i novi način života, već nakon nekoliko dana ohrabrili su me i brzo sam se integrirala u novu sredinu. Na sreću, moj poslodavac tj. mentor iz dana u dan me uvodio u posao, objašnjavao mi način rada te je samim tim i komunikacija polako napredovala. Upoznala sam novu kulturu, razne znamenitosti grada Frankfurta i razvijenost zemlje, što nažalost u Hrvatskoj nismo u mogućnosti vidjeti. Sve u svemu, vratila sam se izuzetno zadovoljna, s novim iskustvima i znanjima i bila bih zaista sretna da i drugi učenici iskušaju u budućnosti neki sličan projekt.“

 

Elizabeta, ekonomistica, 2. razred

„Odlazak na stručnu praksu u Njemačkoj za mene je bio jako zastrašujući. Nikada nisam toliko dugo bila odvojena od svoje obitelji i još uz to sam bila u drugoj državi. Sav taj strah je nestao kada sam krenula na praksu jer su mentori bili jako ljubazni i uvijek spremni pomoći. Radila sam u firmi za nekretnine u kojoj sam naučila kako se pronalaze mogući kupci i kako se apartmani i kuće prodaju.

U dva tjedna provedena na praksi koristila sam se engleskim jezikom, naučila sam dosta novih riječi i uvježbala svoje komunikacijske sposobnosti. Sama sam išla na javni prijevoz i komunicirala s ljudima zbog čega sam postala opuštenija i snalažljivija. Smatram da će mi provedeno vrijeme u Frankfurtu biti od velike pomoći za moje daljnje školovanje i pronalazak posla u budućnosti.“

Sara, ekonomistica, 4. razred

„Putovanje u drugu državu bilo je novo i zanimljivo iskustvo za mene. Njemački kao jezik mi je bio potpuno nov, no smatram da ga nije teško naučiti. Zaposlenici u tvrtki u kojoj sam ja radila su bili vrlo ljubazni prema meni i uvijek su mi pomagali ako nešto nisam razumjela. Naučila sam skenirati dokumente te ih unositi u računala, posluživati klijente na „poslovan“ način te raspolagati njihovom arhivom i poštom. Razvila sam svoje komunikacijske vještine, naučila sam se bolje sporazumijevati s ljudima i također smatram da sam dobro usavršila i neverbalnu komunikaciju. Lako sam se snašla u uporabi s tehnologijom, iako je sve bilo novo za mene. U početku mi je bilo teško jer sam sama radila u firmi s odličnim poslovnim ljudima. Bilo mi je teško snalaziti se, no uspjela sam i kasnije je sve bilo lakše. Šef Ivica se jako lijepo odnosio prema meni, bio je tu u svakom trenutku ako mi nešto nije bilo jasno.

Ova praksa je bila jako važna u cijelom mojem školovanju jer sam stekla motiviranost za daljnje školovanje. Cijelo iskustvo je bilo predivno. Frankfurt je sam po sebi prekrasan grad i drago mi je što sam upoznala nove ljude i stekla lijepe uspomene. Hostel je bio odličan, izbor hrane je bio veliki i uvijek su nas zaposlenici i oni koji rade na recepciji dočekivali s osmjesima na licima. U slobodno vrijeme smo igrali stolni nogomet i smatram da sam bila jako dobar igrač, ako ne i najbolji!.“

Marko, šumarski tehničar, 4. razred

„Put u Njemačku je bio nova avantura u mom životu. Za mene je to bila avantura jer sam se vozio u avionu, što nikada nisam, a još veća avantura zbog toga jer smo se faktički dva tjedna morali sami snalaziti i brinuti za sebe bez da su tu bili moji roditelji ili netko od bližnjih. Sretan sam što sam bio odabran da idem i da naučim nešto novo jer mi se čini da sam, što se tiče prakse, više naučio u dva tjedna nego u prijašnjem školovanju. Ovo je prilika da i druge generacije to isprobaju; stvarno bih volio čuti i njihove doživljaje kada se vrate s prakse.“

 

Osim marljivog rada u uredima ili na terenu, učenici su imali vremena i za zabavu te posjete kulturnim ustanovama.

 

 

Ova vijest izražava isključivo stajalište njenih autora i Komisija se ne može smatrati odgovornom prilikom uporabe informacija koje se u njoj nalaze.

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju